• darkblurbg

Contentmarketing... De term vliegt je links en rechts om de oren. Moet jij hier ook iets mee? Ik ben ervan overtuigd dat het slim is om te doen. Of je nu een coach, advocaat of glazenwasser bent. Of je nu schoenen verkoopt of huizen. Met jouw verhalen kun je je juist onderscheiden van de rest!

Maar wat is het nou eigenlijk; contentmarketing? 

Goeie vraag! Contentmarketing is een vorm van marketing, waarbij je met jouw content een duidelijke doelgroep probeert te raken. Het doel is natuurlijk van deze potentiële klanten échte klanten te maken. Trouwe klanten zelfs, die ambassadeur worden van jouw product of merk. Als jij structureel aan de slag gaat met contentmarketing, dan zit er een plan achter. Je hebt goed voor ogen wie deze potentiële klanten zijn. Je weet welke vragen of problemen zij hebben. En je weet via welke kanalen je deze doelgroep op welk moment bereikt. En precies op het juiste moment bied jij jouw gerichte content aan!

Eerlijk is eerlijk: voor goede resultaten heb je geduld nodig. En tijd. Maar met een plan en doorzettingsvermogen gaat het je gegarandeerd wat opleveren!

Vormen content

Iedereen is aan het bloggen, dus dat moet ik ook doen! 

Heel begrijpelijk dat je meteen in de uitvoering schiet. Geen man overboord maar het levert je meer op als je even goed nadenkt over jouw contentstrategie. Wanneer je die strategie op orde hebt, kijk je pas naar de verschillende vormen van content. Denk bijvoorbeeld aan: 

  • Blogs
  • Whitepapers/ e-books
  • Checklists en stappenplannen
  • How-to content, meestal instructievideo's
  • Webinars/ opnames
  • Podcasts
  • Infographics
  • Reviews
  • Interactieve games, quizjes


Deze uitingen verspreid jij vervolgens via het juiste kanaal. Dit kan radio of tv zijn. Je eigen website. Social media. Maar denk ook aan offline media. Meestal een mix van al deze mogelijkheden. Het ligt er maar net aan waar jij de juiste doelgroep bereikt.

Kortom: genoeg mogelijkheden om jouw verhaal aan de man te brengen. Maar dan moet je wél eerst een goed plan hebben.