• darkblurbg

Veel middenstanders beleven een hele moeilijke tijd door de Corona. Het wordt al helemáál moeilijk wanneer je geen website of webshop hebt en dus helemaal afhankelijk bent van bezoekers in je winkel. Laat dit nou net het probleem zijn voor Top1Toys Meppel en Hoogeveen. Wat te doen met de Sinterklaasperiode? Ze wilden geen extra bezoekers naar de winkel trekken maar wél een leuke actie doen. 

 

Sinterklaasactie
De oplossing was een lokale Sinterklaasactie. Voor zowel Meppel als Hoogeveen heb ik een social media advertentie voor ze gemaakt met een formulier erbij (want we konden niet naar een site doorlinken). Iedereen in Meppel & Hoogeveen + een straal van 5km kon zich opgeven. Deze deelnemers ontvingen een mail met verdere informatie; ze konden in een ander formulier hun gegevens en kadowensen doorgeven. 

In de week voor 5 december ontvingen ze van Top1Toys een Sinterklaas-zak met daarin de bestelde kado's. Inclusief extra kadootje én chocoladeletter per kind en een gepersonaliseerd gedicht. Uiteraard hebben wij zelf ook meegedaan met ons gezin! 

Resultaat: meer dan 100 aanmeldingen en een bereik van ruim 6.500 mensen in Meppel en Hoogeveen. En vooral: nieuwe energie om leuke acties te doen! 

Naast deze advertenties, heb ik een inspiratiesessie gedaan met alle medewerkers. Uitleg over social media, het belang van contentmarketing en een brainstorm over leuke onderwerpen die ze kunnen gebruiken voor hun social media! 

 

Opdracht: Projectmanagement + social media campagne + inspiratiesessie

Opdrachtgever: Top1Toys Meppel